روغن دان پلاستیکی چیست ؟

روغن دان پلاستیکی وسیله‌ای جهت نگهداری روغن روانکاری برای روغنکاری برخی ماشین‌هایی است که معمولاً در خانه استفاده یا نگهداری می‌شوند؛ که در نوع روغندان پلاستیکی با مواد عالی درجه یک هم تولید شده. در بسیاری از لوازم که در خانه از آنها استفاده می‌کنیم قطعات محرکی چون چرخ، بلبرینگ، محور و … وجود دارد که پس از طی مدتی، به دلیل از بین رفتن مواد روان کننده کثیف شده آن‌ها، برای حرکت دچار مشکل می‌شوند و صدای نامطلوبی در حین کار ایجاد می‌کنند. از جمله این وسایل چرخ خیاطی، کولر، دوچرخه و بسیاری از لوازم برقی است که لازم است هر از چند گاهی مورد بازبینی یا اصطلاحاً سرویس قرار گیرند و قسمت‌هایی که نیاز به روان‌کاری دارند، به روغن یا گریس آغشته شوند.

برای آغشته کردن این‌گونه وسایل با روغن، باید از وسیله‌ای برای پمپ یا تزریق روغن استفاده کرد که به آن روغن‌دان می‌گویند. در خودرو یا موتورسیکلت نیز با وجود اختصاص منبع جداگانه روغن در آن‌ها، از روغن و روغن‌دان جهت روان کاری قطعات مکانیکی استفاده می‌کنند. چرخ خیاطی، تفنگ، بخش متحرک اهرم‌ها و لولاها و غیره.

روغن دان پلاستیکی شیلنگ دار نوع دیگری از روغن دان است که وسیله ای مناسب برای روغن کاری نقاطی که دور از دسترس قرار دارند میباشد. ظرف این روغن دان قابلیت استفاده مکرر را دارد.

فروش انواع روغن دان پلاستیکی در وب سایت Digi3ell